Masyuk

Khamis, 18 Julai 2013

Pesanan Buat Peniaga Bazar Ramadhan




Salam semua,
Pejam celik. pejam celik dah 9 hari kita berpuasa, kejap jer masanya. Dalam masa 9 hari berpuasa ni 6 hari aku berbuka beli dekat Bazar Ramadhan cuma 3 hari sahaja aku berbuka puasa di rumah sebab tak ada orang cuma aku seorang dirumah lebih baik aku berbuka di tempat kerja jer ada juga kawan-kawan. Berbalik kepada tajuk Pesanan Buat Peniaga Bazar Ramadhan ini adalah topik yang diperkatakan oleh geng tali barut iaitu JMR rasa tak puas hati dengan peniaga di bazar ramadhan sekarang berniaga semata-mata nak untung jer tak pikir halal atau pun haram hasil jualan mereka.

Ada ke patut jual bubur jagung yang pekat macam gam kayu dalam erti kata lain bubur jagung basi. Aku tak berapa nak fahamlah orang meniaga cuma nak cari keuntungan semata. Rasa aku aku pun dulu tolong mak cik aku kedai makan tapi tak pernah pulak bagi benda basi kat pelanggan. Alhamdulillah setakat ni semua kawan-kawan aku cakap makanan yang aku beli di Bazar Ramadhan semuanya sedap-sedap kalau tak sedap pun oklah boleh masuk mulut lagi mungkin sebab aku dah biasa berniaga makanan terutamanya nasi campur aku boleh tau makanan tu baru ataupun dah lama, memanglah separuh makanan tu makin lama makin sedap macam pajeri nenas, rendang, sambal tumis tapi agak-agaklah janganlah makanan tu dah 3 hari masih nak jual lagi. 

Kepada peniaga-peniaga "AD-HOC" ni tak payahlah menganiaya pelanggan yang mengharap makanan yang enak untuk berbuka puasa lepas tu harga pulak janganlah mencekik darah sangat air tebu satu jag RM5 bagi aku agak mahal la tapi aku tak taulah modal sebatang tebu tu berapa macam nasik ambeng semalam aku beli dekat Bazar Ranadhan Pasar Keramat dengan harga RM8 sebungkus dengan mee gorengnya tak ada, sambal gorengnya tak ada serundingnya seciput jer wey ayam memang kecik aku rasa lagi elok aku beli nasik kukus ayam dara dah tentu murah dan sedap. Apa-apa pun aku tetap bersyukur dengan rezeki yang diberikan oleh-Nya. Amin

0 comments: