Masyuk

Isnin, 1 Julai 2013

Puasa Semakin Hampir



Salam semua,
Pejam celik dah dekat nak puasa balik dah wey, sapa yang tak ganti puasa silalah ganti balik yer. Puasa kali ni aku tak tau ler macam mana aku selalunya aku berbuka puasa kat Masjid Saad Bin Abi Waqas kat Wangsa Maju tu sebab kat sana selesa sikit lagipun aku tolong kawan aku berniaga kat bazar ramadhan Wangsa Maju Seksyen 1 tu tapi tahun ni tak kot aku pun berkemungkinan sibuk kat tempat kerja tahun ni. Kalau sebut bulan puasa macam biasalah tekak memang nak makan jer kan. Tapi selalunya kalau bulan puasa ni antara juadah yang fofular akan menjadi sebutan antaranya adalah:-

Kuih Tepung Pelita
kuih tepung pelita selalunya kuih ini yang paling fofular kalau bulan puasa ada yang panggil kuih sampan memang senang nak buat kuih ni tapi kalau berbuka sorang diri lebih baik pergi bazar beli tiga biji makanlah itupun kalau abis dimakan kalau tak ke tong sampah lah gamaknya. Kalau korang nak resepi kuih tepung pelita ni korang cuba tengok resepi KAT SINI
 



Kastard Karamel
Kastard karamel ni pun popular gak kalau makan dibulan puasa nak-nak makan time sejuk memang sejuk sampai ke perut rasanya tapi aku kurang sikit dengan kastard karamel ni sebab manis nau rasanya boleh potong kaki kalau makan selalu kastard karamel ni wey sekali sekala bolehlah. Kastard karamel ni bolehlah korang curi resipi KAT SINI
 

  
Tempoyak Pucuk Kayu
Antara juadah yang tak boleh dipisahkan dengan keluarga aku nak nak makan dengan nasi panas lepas tu ditambah dengan ikan goreng jer memang layan wey tengah update blog ni pun aku dah meleleh air liur aku ni. Kalau masak lauk ni waktu bulan puasa memang saja masak banyak-banyak sebab boleh makan waktu sahur sekali dengan nasik panas memang meleleh air liur aku dibuatnya dah aku tak nak update blog lagi dah lapor ni wey. Resipi ada KAT SINI.

 

0 comments: